Personal update | Stage, op kamers, ontslag

Zo dat is even geleden, een blogpost van mij. Wees niet gevreesd, ik ben niet gestopt met bloggen. Ik zal in deze blogpost even duidelijk maken wat er zoal in mijn leven speelt de laatste tijd waardoor het bloggen op een wat lager pitje is komen te staan.

Ik zit momenteel in het derde jaar van mijn studie en mijn plan was om vanaf 1 september op buitenlandstage te zijn in Istanbul. Dat liep helaas iets anders dan gepland: zo’n drie dagen voordat ik op vakantie ging naar Kroatië kreeg ik een mailtje van school met de melding dat ze een stageplaats in Istanbul niet rond konden krijgen en ik daarom maar iets in Nederland moest gaan zoeken. Ik was er kapot van. En dat drie dagen voor ik op vakantie ging! Gedurende mijn gehele vakantie heb ik daarom struisvogel politiek ingelast: zolang je er niet aan denkt, dan is het er niet!
 photo DSC_0007.2.jpg

Eenmaal terug in Nederland heb ik een lange tijd getwijfeld of ik een halfjaar een pauze zou nemen zodat ik in januari op buitenlandstage zou kunnen gaan of dat ik toch op stage in Nederland zou gaan. In de laatste week voordat school weer zou beginnen besefte ik dat ik gek zou worden als ik een halfjaar niets zou hebben en ben ik toch nog op zoek gegaan naar een stage in Nederland. Na één dag kreeg ik gelukkig al een reactie van Fashionchick! Ik mocht langs komen op gesprek voor de vacature online marketing stagaire. Het ging tussen mij en één ander meisje. De volgende dag kreeg ik te horen dat ik het geworden was, ik was super blij! Een klein detail: de stage is in Hoofddorp, zo’n 2.5 uur reizen bij mijn huis vandaan.
 photo fashionchick-logo1.jpg

Ik moest dus een kamer vinden in Rotterdam (ik studeer hier namelijk). In de tussentijd mocht ik gelukkig bij een vriendin in Rotterdam logeren (+1000 karmapunten voor deze chick!). Ik reageerde in totaal op zo’n 60 huizen en ik heb maar 3 uitnodigingen gehad voor hospiteeravonden. Een kamer vinden in Rotterdam is op z’n zachtst gezegd lastig. Elke kamer krijgt binnen 2 dagen al zo’n 70 reacties. Maar goed, vorige week had ik mijn eerste hospiteer avond en ik kreeg de volgende dag te horen dat ik het geworden was!
 photo DSC_0654.7.jpg

Ik loop nu dus 5 dagen in de week stage bij Fashionchick. Ik heb het er heel erg naar m’n zin en ik mag al heel veel diverse taken uitvoeren. Ik loop per week 40 uur stage en daar werden de 12 uur bij de Albert Heijn daarnaast me echt iets te veel. Ik vond het heel erg moeilijk, maar ik heb na meer dan 4 jaar toch ontslag genomen bij de Albert Heijn. Ik werd hier getraind tot teamleidster dus ik vind het heel erg jammer dat ik dit zo plotseling moet afkappen, maar goed ik heb zin in nieuwe uitdagingen!

De komende paar weken zullen hectisch zijn met mijn stage, laatste paar weekenden bij de Albert Heijn en op de een of andere manier nog verhuizen maar zodra dat allemaal achter de rug is pak ik het bloggen weer op! Ik vind het heel erg jammer dat het zo stil gelegen heeft, maar het is even niet anders.

Nog even en dan blog ik weer regelmatig!

15 gedachtes over “Personal update | Stage, op kamers, ontslag

  1. Wat ontzettend balen dat je niet meer naar het buitenland op stage kon! Maar aan de andere kant heb je nu toch ook een toffe stage binnengehaald! Gaaf hoor bij Fashionchick stage lopen. Ik snap de break van het bloggen wel. Heel veel plezier en succes met je stage!

    Like

  2. Wat ontzettend balen van je stage zeg 😦 Fashionchick klinkt anders ook niet verkeerd! Wat fijn dat het nu toch enigszins op zijn pootjes terecht gekomen is.

    Like

  3. Hey Anneloes! Leuk weer eens iets van jou te lezen.
    Gefeliciteerd met je stage bij Fashionchick! Toch een vette plek gevonden. Struisvogel-politiek doe ik overigens ook vaak aan, ideaal! Haha.

    Balen van je ontslag, maar sowieso de juiste keuze. Je moet weer niet té veel op je bordje nemen.
    Kijk ernaar uit weer eens iets te lezen, ga zelf ook weer schrijven!

    X

    Like

  4. Beste Loes

    Ik ben op zoek naar dat geweldige vest van H&M, die witte met zwarte veertjes.
    Maar ik hem hem helaas nog nooit gezien bij H&M. Is dat al lang geleden?

    Leuk ook om een stukje te lezen over jou! Heb een dochter van 19 die bezig is met een minor in Bangkok. Spannend allemaal…

    Like

Geef een reactie

