Mijn vakantie kiekjes van Kroatië

Zon, strand, festival, lol en voornamelijk heel veel chillen waren de voornaamste onderwerpen van mijn vakantie in Kroatië samen met vriendinnetje en medeblogster Anita.

En wat gebeurt er als twee bloggers samen op vakantie gaan? Foto’s. heel veel foto’s. We hebben samen aardig wat ondernomen en uiteraard alles vastgelegd!


Na een korte vlucht van twee uur kwamen we aan in Pula waar we opgehaald werden door de oom en tante van Anita. So excited! (Sidenote: Anita is Kroatisch en heeft hier ook een hele lieve familie wonen en een tweede huis)




Onze eerste dag doken we eerst Rijeka in (waar het maar liefst 34 graden was) en ’s avonds gingen we langs bij een andere tante van Anita die een heel mooi huis had met dit waanzinnige balkon met prachtig uitzicht (drie superlatieven in één zin jaja).



First stop: Ultra! We namen twee dag later een bus vanaf Rijeka (de woonplaats van Anita) naar Split. The busride from hell I must mention. Maar goed, we waren er! We zouden drie dagen lang naar dit festival gaan.


Echter kwam er iets heel erg naars tussen. De eerste dag ultra was onwijs gaaf maar die nacht kreeg ik ineens vreselijke buikpijn. Ik had nog nooit zo veel pijn in mijn buik gehad. Na zo’n vier uur besloot ik Anita wakker te maken en zo liepen we om negen uur ’s ochtends naar het ziekenhuis. Al leek het meer op strompelen, maar goed. Na heel veel wachten, heel veel gedoe (zorgpas vergeten *facepalm*), en heel veel pijn kwam er na acht uur dan eindelijk uit dat ik een blaasontsteking had. Ik kreeg een antibtiotica kuur en moest helaas de tweede dag van Ultra missen, super jammer! De derde dag was ik gelukkig weer in de running.




In totaal waren we vijf dagen in Split en hierna namen we weer 8 uur lang de bus terug. Echter gingen we nu niet naar Rijeka, maar naar Selce. In dit badplaatsje hebben de oom en tante die ons op kwamen halen van het vliegveld een huis. Hier bleven we zo’n vier dagen die we voornamelijk doorbrachten met haar familie (lees: oom, tante, neefje, nichtje, zus van haar tante met man en zoon) en op het strand.


Het hoogtepunt in Selce was toch echt wel toen we jet ski’s huurden. Ik ging solo en Anita ging samen met haar neef. Man wat was ik hier slecht in, haha! Ik had echt nul controle over dat ding, maar desondanks vond ik het wel onwijs gaaf.









Inmiddels waren de ouders van Anita ook aangekomen in Kroatië en gingen we terug naar haar huis in Rijeka. Mijn laatste vier dagen in Kroatië brachten we door in Opatija. Dit is een prachtige, aardig luxe, badplaats waar net een nieuwe beach club was geopend. We hebben vier dagen lang lekker luxe gedaan en heerlijke bedjes gehuurd met dit prachtige uitzicht.





Kortom: ik heb een heerlijke tijd gehad in Kroatië!

12 gedachtes over “Mijn vakantie kiekjes van Kroatië

  1. Ziet er super uit! me ouders zeggen al jaren een keer naar kroatië te willen maar dan met de auto. Helaas heb ik besloten waarschijnlijk niet meer mee te gaan dus gaan ze volgend jaar zonder mij. Maar het ziet er echt gaaf uit! Vervelend van je blaasontsteking. Liefs

    Like

  2. Wauw, wat is Kroatië toch ontzettend mooi ❤ Ik ben een aantal jaar geleden in Rovinj geweest, en heb toen ook echt genoten van het prachtige land. Wat vervelend trouwens dat je een blaasontsteking kreeg en daardoor een dagje festival hebt gemist, gelukkig heb je daarna nog lekker van je vakantie kunnen genieten in die prachtige luxe strandclub ❤

    Like

Geef een reactie

