Ik heb een bril! | Polette

Mijn vorige bril overleed een paar jaar geleden nadat ik er herhaaldelijk op had gezeten en gestaan en sindsdien heb ik altijd lenzen gedragen. Maar nu is er dan eindelijk een opvolger! Toen ik in groep 7 zat, zat ik vrij ver achterin de klas naast mijn vriendinnetje Mayke. ”Wat staat er op het bord?” vroeg ik aan Mayke, niet toe willen geven dat ik het niet kon lezen. ”Weet ik veel, kijk zelf!” was het antwoord dat Mayke mij gaf. Later bleek dat Mayke zelf ook lichtelijk blind was en het dus ook niet kon lezen. Lekkere combi. Afijn, ik moest dus een bril. Toentertijd vond ik het verschrikkelijk, maar nu vind ik een bril juist onwijs leuk! Ik mocht van Polette weer een bril uitzoeken. Vorige keer koos ik voor een zonnebril maar nu besloot ik dat het wel weer eens tijd was voor een bril op sterkte. Ik vond het behoorlijk spannend toen ik hem binnenkreeg: zou ie me wel staan? Is de sterkte wel goed? Zit ie wel lekker? Nou, ik kan volmondig ‘ja’ antwoorden op al deze vragen! Het is een dun, mat zwart montuur met kleine zilveren details op de brug van de neus en aan de zijkant. De bril voelt heel erg licht aan en daardoor voelt het ook heel erg comfortabel wanneer ik hem op heb. Ik ben zó blij dat hij me past! Ik heb best wel een klein en smal hoofd en daardoor vind ik (zonne-)brillen bestellen via het internet best spannend. Maar omdat op de site van Polette alle maten tot in de millimeter aangegeven staan, kun je heel makkelijk zien of een bril een juist formaat heeft voor jou. Het was nu nog makkelijker voor mij omdat ik de afmetingen van het montuur kon vergelijken met mijn vorige bril van Polette. Daarnaast kon ik gewoon een foto van mijn oogmeting bij de order toevoegen en Polette heeft mijn bril perfect afgesteld. Om mijn bril goed te beschermen en mooi te laten shinen bestelde ik ook nog dit toffe fel groene hoesje en deze mooie poetsdoek erbij. Mocht je het nog niet door hebben: ik ben onwijs blij met mijn nieuwe bril!

8 gedachtes over “Ik heb een bril! | Polette

Geef een reactie

