10 redenen waarom het strand eigenlijk helemaal niet zo leuk is

Zodra het lekker weer is in Nederland slaat spontaan de gekte toe: iedereen wil massaal naar het strand. Afgelopen week was het dan eindelijk eens zomer in Nederland en ik en mijn vrienden Cetah en Viktor trokken, samen met half nederland dus, naar het strand!

Ik vind het strand heerlijk hoor begrijp me niet verkeerd, maar er zijn een aantal dingen aan het strand die gewoon nogal nadelig zijn.

#1 Zand, zand en nog eens zand. Zand met pijnlijke schelpjes, heet zand, zand met een vieze kwal erin. Er zijn vele soorten zand waar ik liever niet op loop.

#2 Bij thuiskomst nog steeds zand! In je tas, je oren, je broekzak, je telefoon, de auto en zelfs zand op plekken waar je écht geen zand wilt hebben.

#3 Het maken van selfies met je matties gaat niet bepaald soepel door het zonnetje dat recht op je scherm schijnt, niet dat je dat doorhebt natuurlijk. Dat zie je thuis pas. Hijs fijn.

#4 Die zon die zo lekker op je bolletje schijnt samen met dat briesje maken het dat de temperatuur héérlijk is. Het nadeel? Je hebt totaal niet door dat je keihard aan het verbranden bent.

#5 Dat briesje is trouwens wel lekker als je loopt, maar niet wanneer je je handdoek probeert neer te leggen.

#6 En ook niet wanneer je op je handdoek ligt, er stuift de heletijd zand op dat jij vervolgens in je ogen krijgt. Super chill maar niet heus.

#7 Met je hond op het strand spelen is natuurlijk super leuk, lekker rennen en stokken en balletjes het water ingooien. Maarja, op een gegeven moment wil je wel lekker gaan liggen, en dat is toch een stuk minder chill met een hond die steeds langsloopt en allemaal zand over jou en je handdoek heen gooit.

#8 Het zal je maar gebeuren dat je good hair day hebt. Nou niet wanneer je het strand verlaat hoor, door de wind zit het alle kanten op, vol met klitten en uiteraard zit het vol zand. Top!

#9 ”Zullen we anders even naar die strandtent een stukje verderop lopen?” HA! een stukje? Ja dat denk je. Die strandtent die heel dichtbij leek te liggen was dus mooi ruim een uur wandelen in de brandende zon. Afstanden zijn op de een of andere manier heel slecht in te schatten op het strand.

#10 Dat topje met een wat hogere neksluiting leek eerst een heel leuk topje om aan te trekken die dag. Tot je ’s avonds thuis komt en ineens je tan-lines ziet, leuk hoor bruin worden, maar dan wel zonder rare bleke vlakken op je lijf alsjeblieft!

Ondanks deze klaagzang vind ik het strand echt wel lekker hoor, heerlijk dat uitwaaien in het zonnetje en chillen met je matties! Wat vind jij het grootste nadeel van het strand?

26 gedachtes over “10 redenen waarom het strand eigenlijk helemaal niet zo leuk is

  1. Haha heel erg originele insteek ! Ik kan me er wel in vinden 🙂 Uiteraard wegen alle nadelen niet op tegen hoe fijn het strand is met warm weer 😉

    Like

  2. Heel herkenbaar, die afstanden op het strand! Op de één of andere manier lijken die leuke strandtentjes altijd een stuk dichterbij dan ze in werkelijkheid zijn..

    Like

  3. Omg zand is inderdaad zo vervelend! Was het alweer vergeten tot vorige week toen ik naar het strand was gegaan. Paar dagen later kwam ik nog steeds zand tegen in mijn kleding, vreselijk haha!

    Like

  4. Ik kan nog een puntje toevoegen! Heb er zelf geen ervaring mee, maar mijn ouders zijn afgelopen vrijdag door torretjes(!) gebeten op het strand. Er waren mensen die weggingen door die vervelende beestjes.

    Like

  5. Hehe, eindelijk iemand die het met me eens is. Het strand vind ik niet leuk! Gooi me alsjeblieft bij een zwembad neer. Máár, oke. Heel soms vind ik het wel leuk om een dagje te gaan, maar dan blijft het ook bij één dagje, dat zand maakt me namelijk helemaal gek.

    Like

Geef een reactie

