DIY | Rozenwater maken [NAILED IT]

Rozengeur. Meestal is het zo chemisch dat ik er misselijk van word en echte rozen ruiken vrijwel nooit naar rozen. Maar laatst was ik op een persevent waar ik geur-rozen kreeg. Wauw! Wat een heerlijke geur! En niet extra vanuit een flesje, echt puur natuur.

Na een weekje begonnen mijn heerlijk geurende roosjes te verwelken, maar de geur was nog sterk aanwezig. Toen mijn stiefmoeder me weer met mijn neus in een half overleden roos betrapte zei ze: ”Anders maak je er toch gewoon rozenwater van! Deden wij vroeger ook!”. Euh okay. Enig gegoogle later ging ik aan de slag.


Eerst pluk je je roosjes kaal. Of in mijn geval; roos.

Vervolgens doe je ze allemaal in een kleine pan.

En voeg je 300ml gedestilleerd water toe, of heel erg gezuiverd bronwater.. Ik had even niets anders in huis dan spa henriëtte, maar een beetje experimenteren moet kunnen toch?


Vervolgens doe je een deksel op de pan terwijl je het geheel heel zachtjes laat koken en af en toe roert. Dit laat je 2 uur staan.

En uiteindelijk krijg je dit!


Jaa.. Niet echt wat ik in gedachten had. Achteraf vertelde mijn stiefmoeder me dat je het ook helemaal niet moet koken. Thanks a lot google, NAILED IT!

9 gedachtes over “DIY | Rozenwater maken [NAILED IT]

  1. Haha je hebt in ieder geval de spanning op weten te bouwen 😉 Jammer dat het anders uitgepakt is! Wij maakten vroeger ‘parfum’ van rozenblaadjes haha.

    Like

Geef een reactie

