De 10 redenen waarom ik een kneus ben

Van die ”Oh dat heb ik weer!” momentjes hebben we volgens mij allemaal wel eens, en wat is nou leuker om die momentjes van een ander te lezen zodat die van jou iets minder suf klinken? Of misschien lees je ze wel gewoon graag puur voor je eigen leedvermaak.

#1 Toen ik vorig jaar met een vriendin op vakantie ging naar Londen boekten we een vlucht van Schiphol Amsterdam naar Londen Luton Airport. Klinkt in eerste instantie niet erg suf; Londen is Londen toch? Wrong! Ons hotel was 5 minuten bij Heathrow airport vandaan, en dus niet Luton. ”Ah joh, die vlucht naar Luton is drie tientjes goedkoper, we zijn er toch zo met een bus!” Ha-ha, ja nee. Dik een uur met een bus die ons dertig pond koste dus. *gelieve hier te facepalmen*

#2 Laatst kwam mijn sfeerimpressie filmpje van Istanbul online. Dit filmpje heb ik alleen wel twee keer moeten maken omdat ik zo suf was om de eerste keer het videobewerkingsbestand weg te gooien. Hijs fijn.

#3 Ik kreeg van Webprint laatst wat tegoed om een paar fotoalbums uit te zoeken, maar na 2 albums had ik nog wat tegoed over. Het leek me wel handig om wat businescards te bestellen. Het moment dat ik op ‘bestelling plaatsen’ klikte bedacht ik me dat ik mijn blog er niet eens opgezet had, faaaal.

#4 Onlangs heb ik promotie gekregen bij mijn werk (de appie), ik mag nu soms teamleidster zijn in de randuren bijvoorbeeld, ik ben hier echt onwijs blij mee! Vorige week zaterdag had ik mijn eerste avond als teamleidster. Bijna al mijn andere collega’s waren uit eten en dus mocht ik het overnemen. Alles ging super gesmeerd en we liepen mooi op schema. Tot we bij het laatste onderdeel aankwamen; ik wist de kluiscode niet meer. En omdat iedereen uit eten was moest ik eerst vijf verschillende collega’s bellen voordat er opgenomen werd. En natuurlijk wist iedereen bij het etentje ook gelijk wat er gebeurd was, lekker bezig Loes.

#5 Ik had laatst zo’n extreme opruim bui dat ik zelfs mijn cadeaubon van The Body Shop per ongeluk weggegooide, zucht.

#6 Ik hou van mapjes in mijn laptop. Heel. Veel. Mapjes. Ik ben zo iemand van een-map-in-een-map-in-een-map, snap je? Alleen ben ik soms zo overgeorganiseerd hierin dat ik eerst 15 mapjes moet openen om de juiste map te vinden.

#7 Ik haalde laatst mijn nagellak eraf omdat ik de kleur zat was, om vervolgens mijn nagels te lakken met exact dezelfde kleur. Juist.

#8 Namen onthouden is dus echt totaal niet mijn ding. Dit is nogal eens lastig op m’n werk, probeer maar eens iemand om te roepen terwijl je diegene z’n naam niet meer weet. En dan uitleggen aan je collega; ”Hoe heet die ene ookalweer van houdbaar? Die ene met die..uhm.. blonde haren?”. Terwijl er daar tig van rondlopen in de winkel.

#9 ”En pas op! Niets liken!” riep m’n vriendin terwijl ik op facebook door de foto’s scrolde van haar voormalige lover. Drie keer raden wie een foto likede uit 2012?

#10 Vorige week had ik mijn bedrijfseconomie tentamen met vooral veel berekeningen. Rond twaalf uur ’s avonds pakte ik mijn tas vast in aangezien ik de volgende ochtend al heel vroeg de deur uit moest. Pen, schoolpas, flesje water, rekenmachine… Rekenmachine? Fuck! Nergens dat ding te bekennen! Er gingen allerlei scenario’s door m’n hoofd: had iemand anders hem meegenomen op school? Ligt ie nog bij mijn moeder? Ben ik hem ergens op school vergeten? Ik appte allerlei klasgenoten met de vraag of zij hem misschien hadden of dat ze misschien een extra rekenmachine hadden. Na een halfuur stressen en mijn kamer overhoop gooien vond ik mijn donkerblauwe rekenmachine ineens op een donkerblauw jasje. Pfft.. opluchting! Helaas kon ik alleen in het uur daarop niet in slaap komen door alle adrenaline. ‘Fris en fruitig’ was dan ook niet de benaming die de volgende dag op mij van toepassing was

19 gedachtes over “De 10 redenen waarom ik een kneus ben

  1. Hahaha, heel leuk om te lezen en ook herkenbaar! Ik vergat op mijn visitekaartjes mijn e-mailadres, ook niet echt slim haha! Bovendien was ik toen overmoedig en schreef ik erop dat er elke dag een artikel online komt, terwijl dat niet meer klopt, oeps! En dat van dat liken op Facebook vond ik wel geweldig haha, awkward!

    Like

  2. Noooo de cadeaubon! Het doet mij gewoon pijn in mijn hart, haha! Heel leuk om te lezen. Ik zou trouwens echt in paniek raken als ik op een verkeerd vliegveld zou landen. Oef, 112 bellen. Oh nee, doet het niet in het buitenland. Haha.

    Like

  3. Hahah! Zo leuk om te lezen! Ik herken mezelf echt in sommige dingen! Vooral dat stukje over nagellak, dat doe ik bijna elke week! Oh en mapjes! Laat ik er niet verder op ingaan, maar ik zal je vertellen dat dat ook heel erg herkenbaar is hahah… Gefeliciteerd met je promotie trouwens! 😀 Liefs

    Like

  4. Hahaha, hilarisch om dit te lezen! Maar ik ben ook echt zo’n enorme kneus dus ik zou die 10 dingen die jij hebt meegemaakt zo ook zelf kunnen meemaken haha!

    Like

  5. hahah, wat leuk om eens een ander soort artikel te lezen. Sommige dingen zijn inderdaad niet handig om te doen (ookal doe je het niet expres), maar het is wel grappig om er terug aan te denken en er toch over kan lachen. En wat leuk dat je teamleidster ben geworden, soort van haha. Ik werk ook bij de appie, na 2 jaar vakkenvullen en roepkassa heb ik het daar wel gehad! haha. X

    http://melisa-demir.blogspot.nl

    Like

  6. Haha, elke keer als ik dacht: “Dit is de grappigste” las ik de volgende die ik vervolgend nog grappiger vind. :’) En toch zijn alle dingen stiekem heel heel heel herkenbaar. Jammer genoeg.. Bij iemand anders klinkt het alleen leuker, als je snapt wat ik bedoel haha.

    Like

  7. Ahhh haha Loes, wat leuk dat je zo’n lijstje hebt gemaakt! Ik vind je helemaal geen kneus ;), vooral ook omdat sommige dingen zo herkenbaar zijn. Zoiets als bij je bedrijfskaartje (die echt leuk is!) zou ik ook vergeten.
    Liefs

    Like

Geef een reactie

